Podsumowanie 2023 OknoPlus

Opublikowano przez | Kategorie: Firma.

Rok 2023 przyniósł branży okiennej wiele wyzwań wymagających strategicznego planowania i szybkiej adaptacji do dynamicznie zmieniających się warunków gospodarczych. Kluczowe w aspekcie działania marki OknoPlus było skupienie się na segmencie produktów premium i rozwój nowych technologii pozwalających umocnić pozycję firmy na rynku. Ubiegłoroczne inwestycje i sukcesy udowodniły, że z odwagą wdrażamy innowacyjne koncepcje, a konsekwencja oraz ciężka praca to najlepsza droga do spełniania potrzeb klientów.

Wyzwania roku 2023 – zmiana preferencji i dłuższy cykl decyzyjny

Ubiegły rok był wyjątkowo wymagający dla branży okiennej, można wręcz śmiało stwierdzić, że najtrudniejszy od ostatnich kilku lat. Poważnym testem okazało się zanikanie segmentu średniej klasy produktów. Skoncentrowaliśmy się zatem na rozwiązaniach premium, co stało się naszym priorytetem już w roku 2022. Wtedy w ofercie pojawiły się nowatorskie rozwiązania, zupełnie zmieniające oblicze produktów ALU, a najważniejszym z nich było opracowanie technologii DSB dostępnej w oknach Reveal Unique.

W październiku wprowadziliśmy do sprzedaży nowy model okien Luxe. Premiera okien do luksusowych wnętrz przyniosła nam ogromne zainteresowanie architektów i inwestorów. Wszystkie działania marki OknoPlus ukierunkowaliśmy na dostarczanie rozwiązań odpowiadających indywidualnym wymaganiom odbiorców.

Otrzymaliśmy prestiżowe nagrody dla Reveal Unique – „Złote Godło Jakości QI” i „TOPBUILDER 2023”, a także nagrodę „Lider Jakości – Debiut Roku” za wdrożenie innowacyjnych okien Luxe.

Rozwój mimo niepewnej sytuacji gospodarczej

Rok 2023 to czas ogromnej niepewności zarówno na europejskich, jak i na światowych rynkach. W tak trudnych warunkach rozwój sieci handlowej OknoPlus był nie lada wyzwaniem. Niepewność inwestycyjną naszych dealerów dało się zauważyć szczególnie w pierwszej połowie roku, ale sytuacja z czasem zaczęła się poprawiać, aż do trzeciego kwartału, w którym odnotowaliśmy wyraźne ożywienie rynku. To swoiste „ocieplenie” miało miejsce m.in. za sprawą dostępności korzystniejszych kredytów.

Nasze działania wymagały nie tylko elastyczności, ale też ogromnych pokładów kreatywności. Dostosowanie się do trudnej sytuacji rynkowej było dla firmy prawdziwym punktem zwrotnym i jednocześnie sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji i zbudowanie silniejszych relacji z naszymi partnerami.

Działania zmierzające do rozwoju marki OknoPlus

W ubiegłym roku intensywnie przygotowywaliśmy się do nowych inwestycji mających na celu zwiększenie możliwości produkcyjnych. Uzupełniliśmy park maszynowy zaawansowanymi technologicznie urządzeniami umożliwiającymi poprawę wydajności i jakości produkcji skomplikowanych elementów, a także rozszerzyliśmy flotę wózków widłowych, co pozwoliło zwiększyć możliwości logistyczne i sprawniej dostarczać nasze rozwiązania.

Jesienią 2023 rozszerzyliśmy asortyment w punktach dealerskich i odnotowaliśmy zwiększone zainteresowanie produktami premium wykonanymi z aluminium. Ten moment był przełomowy i pokazał, że rynek zaczyna ewoluować w stronę rozwiązań wyższej klasy.

Jednym z kamieni milowych była ekspansja na kolejne rynki zagraniczne. Produkty OknoPlus zaczęły docierać nie tylko do naszych sąsiadów na Ukrainę, ale też do Hiszpanii, a nawet do Stanów Zjednoczonych, znajdując uznanie na tym trudnym, ale niezwykle obiecującym rynku.

Współprace, z których jesteśmy dumni

Ważnym wydarzeniem dla marki OknoPlus stało się też partnerstwo z Ogrodem Botanicznym UJ w Krakowie. Głęboki szacunek dla ekologii, dbałość o stan środowiska naturalnego oraz wyczulenie na piękno – bez względu na to, czy chodzi o naturę, różnorodność sztuki czy nowoczesne wzornictwo – te wartości mają dla nas ogromne znaczenie. Od wielu lat z wielką satysfakcją patronujemy instytucjom kulturalnym i naukowym w Krakowie, a także bierzemy udział w pracach renowacyjnych i remontowych.

Konkurencyjność firmy poprawiła się też dzięki nawiązaniu współpracy z Credit Agricole – nowoczesnym bankiem gwarantującym klientom indywidualnym OknoPlus atrakcyjne kredyty ułatwiające uzyskanie dofinansowania z programu Czyste Powietrze. Duży krok naprzód w działalności wykonaliśmy również przez dołączenie do Koalicji Termomodernizacji popularyzującej ekologiczne, efektywne i energooszczędne budownictwo.

Wyróżnienia i inwestycje marki OknoPlus są dowodem, że nasze działania idą w dobrym kierunku, a pasja, zaangażowanie oraz śmiałe podejście procentują zainteresowaniem odbiorców i uznaniem ekspertów. Wierzymy, że kolejne lata przyniosą firmie dalszy rozwój, a naszym klientom zadowolenie z wybranych rozwiązań i realne oszczędności.